• وبلاگ : من و افكارم
  • يادداشت : قاسم ابن حسن تازه داماد نبود!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    تحريفات عاشورا يک سري حالت عوام پسندانه داره که احتمالا به مرور زمان وارد واقعه عاشورا شده و يک سري هم فکر کنم از تحريفات بني اميه ملعون است که مي خواستند ارزش و اهميت حادثه کربلا را کم کنند.شيعه هميشه بايد هشيار باشه
    پاسخ

    بله همينطوره
    سلام
    مطلب خوبي رو مطرح کرديد .
    هر زماني به تناسب شرايط زمان خرافات جديدي وارد باورهاي مردم مي شه و اينطور نيست که يک مطلب خرافي براي هميشه باقي بمونه. چون اصولا بشر نوپذيره و براي همين از مطالب جديد استقبال مي کنه. اما مقابله با خرافات قديمي آسون تر از خرافات جديده . چون بعضي از خرافات قديمي اصلا بر اساس احساسات بي جا وارد دين مردم شده ؛ نه غرض ورزي و ... و گاها مردم به تدريج متوجه اين خرافات شده و چون از دين هم نبوده به طور طبيعي از بين مي رود.(البته گاها)

    بنظرم براي مقابله با خرافات ؛ بايد خرافات را بشناسيم چون گاهي افراد براي اينکه خرافات را در بين مردم جا بيندازند، اول اونو اعلام نمي کنند بلکه اول قداست اون را نابود مي کنند تا بتونند با خرافاتي ؛اونو جايگزين کنند . يعني اگه مي خواند در زميني درخت بکارند درخت قبلي را مي کنند و بعد جاي آن درخت مي کارند و الان يکي از مسائل ما هم همينه که خرافات رو از طريق مقدسات در بين مردم جا ميندازند يعني بجاي قداستها ؛ خرافات و بدعت ها جايگزين ميشه .

    انگيزه اي ايجاد شد تا يه پست بنويسم درباره اين موضوع . ممنون
    پاسخ

    سلام.. ممنون. چه خوب. بنويسيد تا مافيض ببريم
    کل ميکشن و گاهي هم دست ميزنن!!
    پاسخ

    :/