سفارش تبلیغ
صبا ویژن

91/8/17
6:54 عصر

انتخابات آمریکا و مردم خاورمیانه

بدست الهام بانـــو

امروز سر کلاس، استاد پرتغالی مان، یکدفعه وسط درس به یاد انتخابات در آمریکا افتاد و در حالی که دچار استرس شده بود، گفت: « شما فکر میکنید تا حالا نتایج رو اعلام کرده باشند؟»

یکی از بچه ها از استاد پرسید:« شما طرفدار کدام نامزد هستید؟» استاد با قاطعیت گفت:« قطعا طرفدار اوباما هستم. چه کسی به آن یکی رأی میدهد؟» کمی مکث کرد و بعد ادامه داد :« البته به جز شما عرب ها و مردم خاور میانه». انگشتش را به سمت سرش برد و چندبار چرخاند به معنای اینکه از نظر فکری مشکل دارید.

یکی از بچه ها گفت:« ما طرفدار هیچکدام از آنها نیستیم.» استاد گفت:« اما شما همیشه طرفدار بدترین شرایط هستید.»

ادامه درس را متوجه نشدم. با خودم داشتم فکر میکردم. چطور این استاد پرتغالی به خودش اجازه میدهد به مردم خاورمیانه اینگونه در مقابل خودشان توهین کند و ما همگی ساکت نشسته بودیم و حرفی نزدیم؟ بیشتر و بیشتر فکر کردم. کسی که تنها دو سال است به یکی از کشورهای خاورمیانه مهاجرت کرده، چطور به خودش اجازه میدهد یا این لحن و اطوار درباره ما مردم خاورمیانه صحبت کند؟ اصلا انتخاب اوباما چه فرقی به حال استاد پرتغالی ِ ما دارد؟ چرا ما باید طرفدار اوباما یا هر کس دیگری باشیم که مستقیما در اوضاع منطقه مان دخالت میکنند و تشنج ایجاد میکنند؟

و هزاران سوال دیگر که در ذهنم چرخید و چرخید. تا اینکه کلاس تمام شد و من پشیمان و عصبانی از خودم از اینکه چرا ساکت نشستم و حرفی نزدم.

 

پی نوشت:

ندارد.