سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/12/22
8:4 عصر

این روزها

بدست الهام بانـــو

این روزها دلم به دنبال چیزی، بهانه ای، دلیلی میگردد تا بارانی شود.

این روزها سر درگمم...

این روز ها را دوست ندارم.


89/12/8
8:36 عصر

لبنان زدگی بر وزن غرب زدگی

بدست الهام بانـــو

این همه مدت داد و فریاد زدیم که غرب زدگی دامان جوانهایمان گرفته و آنها را از فرهنگ و اصالت خود دور میکند و تهاجم فرهنگی و تهاجم فرهنگی و ...

حالا باید داد و فریاد بزنیم برای بچه مدهبی هایمان که لبنان زدگی دامانشان گرفته. 

در نظر عده ای علی الخصوص عداه ای بچه مذهبی هر کس و چیزی که یک عنوان ، پیشوند یا پسوند "لبنانی" بخورد، میشود مرجع و الگو برای کاری.

من به عنوان کسی که چندین بار به لبنان سفر کرده و به خاطر محیطی که از کودکی تا الان در آن زندگی می کنم و دوستان لبنانی- سوری - اردنی- فلسطینی فراوانی که دارم  و همچنین وصلت خانوادگی که با این قوم داریم اینها را می نویسم.

در نطر من هم سید حسن نصرالله یک اسطوره است و دست و پای تک تک اعضای حزب الله و خانواده هایشان را باید بوسید. اما لبنان فقط جنوب آن نیست. همه ی لبنان مقاومة نیست. همه لبنانی ها حزب الله نیستند.

لبنان دوستی در وهله ی اول به خاطر احترام به این سید بزرگوار و حزب الله شکل میگیرد ولی کم کم در عده ای صورت افراطی به خود میگیرد. به طوریکه حاضرند برای هر چیزی که برچسپ لبنانی بخورد سینه چاک دهند (در ایران این افراد را از نزدیک بسیار دیده ام.)

من به شخصه اخلاق اکثر افرادی که متعلق به لبنان-سوریه-فلسطین و اردن هستند و علی الخصوص لبنان نمیپسندم. نه تنها من، بلکه همه کسانی که مدتها با آنها نشست و برخاست داشته اند بر همین نظرند. صفاتی دارند که شخصیت خود را پایین می آوردند در حالیکه فکر میکنند آخر شخصیت هستند. 

قصد بد گویی ندارم اما وقتی میبینم برخی از جوانهای وطنم دیوانه وار به این سمت کشیده میشوند بدون هیچ منطقی، زجر میکشم که فرهنگ  و اصالت خود را فدای فرهنگ و اصالت دیگری کنند حالا دیگری چه غرب باشد ، چه لبنان باشد و یا هر جای دیگر...

 

_____________________________________

پی نوشت: امروز باز هم این این لبنان زدگی را دیدم... این بار دیگر برای غیر قابل تحمل بود و خواستم این را بنویسم.... هر چند میدانم که نتوانستم مقصودم را واضح بیان کنم.


89/11/25
7:50 عصر

دلشکسته

بدست الهام بانـــو

دلی که شکست دوباره شکستنش آسونه

خیلی آسون

دلِ شکسته ام رو درمون میکنم

نشکنش


89/10/8
10:48 عصر

23

بدست الهام بانـــو

دارم حسش میکنم

داره از راه میرسه

یواش یواش

 

آخرین روزهای 22 سالگی رو سپری میکنم...